maandag 9 oktober 2017

NIEUWS: Pater en auteur (93) schenkt indrukwekkende oeuvre aan bibliotheek

Pater Raf Van Hecke in zijn kamer van woonzorgcentrum Ave Maria in Sleidinge. FOTO: IVH

EVERGEM - In zijn kamer van het Sleidings woonzorgcentrum Ave Maria heeft Raphaël Van Hecke (93) nog slechts één boek. Dat is zijn brevier, waarin hij dagelijks nog veel leest. Alle andere literatuur is tentoongesteld in de hoofdbibliotheek van Evergem. Na die expositie staat de bejaarde pater franciscaan zijn literair archief ook af aan de bib.
“De helft van mijn erfenis gaat naar familie en de andere helft naar twee kloosters in Congo. Ik heb echter heel mijn leven geschreven en ik wil dat mijn 27 boeken, mijn andere schrijfsels en alles ...

(...)

Bron van artikel: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170817_03021947

Geen opmerkingen:

Een reactie posten